Bara så ni vet.....

så är jag på Kreta nu i några dagar men kommer snart hem igen.....Precis varit inne i Chania hamn och ätit en god middag med vänner , i morgon har vi bil och tar en tur runt ön.

Kvalet

Yes...ser kvalet nu precis innan vi drar till flyget......

Suck.....
Button 1:a, Kimi 2:a.....Alonso bara 9:a.......

Ja vi får hoppas det går bättre i morgon, dock e ju detta den svåraste banan att köra om på så......

Souda, Grekland

5-dygnsprognos Customize Your Icons!
FredagLördagSöndagMåndagTisdag
Klart 23° C | 17° C Klart 28° C | 18° C Klart 29° C | 19° C Klart 28° C | 18° C Klart 27° C | 17° C
Klart Klart Klart Klart Klart

Ja det ser ju helt okej ut om prognosen stämmer :-)

Monacos Grand Prix

Japp årets Grand Prix från Monaco får vi se på Kreta, det har vi gjort förut, samma tid för 3 år sedan var vi oxå på Kreta och förlovade oss och då var vi i Bali för att se loppet :-). Hoppas på samma resultat nu som då eftersom Fernando stod högts upp !!!

Bokat en 5 dagars

Japp, vi slog till med en kort semester vecka nu innan huset kommer. På lördag går flyget till Kreta och det ska bli så skönt!

Sola lite, äta massa god mat och en o annan Mythos kommer nog slinka ner. Alltid lika trevligt att få komma ner och hälsa på Karro med familj och mina andra vänner!

Plus att vi nu får påfyllt med olja, kaffe o annat som man kan behöva :-)

Lämnat GBG

Har åter lämnat GBG för några dagar och dragit till Dalsland. Vi söker även efter en sista minuten resa till slutet av veckan men inte lyckats finna något passande. Räknar ju med att vi kommer få vara nära GBG hela sommaren när huset väl kommer i v 23 så vore jätteskönt om vi kunde komma iväg en sväng nu. Söker vidare så får vi se om det kan bli något.

Vägen till den perfekta Frappén

Till Ramona!

Kaffet jag använder är från Grekland, borde ju dock funka med nescafe du köper här oxå.

2 tsk kaffe, lite kallt vatten och sedan skummaren.

Efter några sekunder med skummaren är det klart för nästa ingrediens ( här kan du oxå ha i sockret om du använder det )

Fyll upp med mjölk

Toppa med några isbitar......

....å så var den perfekta Frappén klar!!!!

Åter på Kroppefjäll

Ja då är jag åter här uppe och "stöttar" lite :-)

Just nu är det mest väntan på att gästerna ska äta klart så man kan få sig lite lunch. Idag bjuds det på Lax. Trevligt trevligt!

Middagar

Ja man kan ju undra om det inte varit någon matlagning senaste tiden...och ja det ska väl villig erkännas att det varit sådär med det, men men beror ju oxå en del på att jag varit borta o jobbat lite oxå.

Här e alla fall lite vad som stått på matbordet senaste tiden...

Färsk Laxfilé med risotto

Hederlig Kycklingsallad

Dagens blev potatis och rotfruktsgratäng med färsk torskfilé

Årets vinnare :-)

Mitt frikort....

....hälsade mig välkommen idag när man kom till ICA :-)

Spaniens Grand Prix

Jag missade starten då jag var på väg hem från Kroppefjäll men fick se det mesta, dock e det ju en ganska tråkig bana då det är i stort sett omöjligt att köra om. Dubbelt Brawn igen.....Fernando på en hyfsad 5 plats men stora snackisen är ju FERRARI....men hallå vad gjorde de egentligen???Led med Massa när man fick höra radiotrafiken....hallå grabben du har ingen soppa kvar typ.... undra vem som räknade på hans strategi detta lopp och hur länge den personen e kvar.

Om det var svårt att köra om här i Spanien så är ju nästa lopp inte lättare, klassikern Monaco om 2 veckor!

Ny blogg..

.....yepp Fralle ville vi skulle ha en över vårt bygge...

eller klicka på bilden :-)

Lördag på Kroppefjäll

Ja nu har man hunnit arbeta några timmar här, gästerna har checkat ut och nya har börjat droppa in för att ha ett SPA dygn här.

Solen gör allt för att bryta igenom molnen och lyckas till och från så får hoppas de får en härlig eftermiddag. Jag kommer att sitta spikad vid datorn kl 14.00 för att följa live time via www.formula.com  för att se hur det går i kvalet till morgondagens lopp i Spanien.

För er som funderar på att ta en weekend i sommar kan jag bara säga.....HÅVERUD, så himla fint ställe som de nu kommer flytta till och nya hotellet ligger så vackert precis vid kanalen

Spaniens GP

Japp dax igen för Formel 1 i helgen, tyvärr ser det ut som jag kommer missa det även denna gång. Är ju uppe vid Kroppefjäll och stöttar lite här när det är mycket att göra. har kollat på hur dagens tester har gått och andra passet såg ju strålande ut för Fernando så får hoppas att det kan hålla i sig. De har ju skrotat KERS systemet igen nu då och väntar med det till senare lopp.

Morgonhumör, frukost.....

Har ju tidigare berättat om mina mornar....men kan väl absolut fylla på lite där igen.

Jag har ju aldrig varit någon morgonmänniska, tycker det är pest när kockan ringer, dock ska sägas att jag aldrig försover mig, utan tar mig upp. Snooze knappen är dock en av mina störst favoriter.

När jag e ledig sover jag gärna länge, gillar att vakna o somna om igen alltså ingen stress att ta mig ur sängen, man tror ju att det borde bli ändrat när man bli äldre men än har inte detta skett. Att då har en sambo som tycker livet är toppen bara han slår upp ögonen och studsar upp ur sängen är ju knappast någon bra kombination...

Jag minns min tid på Kreta när vi en sommar hade några helvetes flygdagar. Det började på torsdagen oc höll på till natten mellan lördag och söndag, i stort sett hela sommaren.....under dessa dagar fick man vara glad om det blev några timmars sömn var natt.....Några jäkla tidiga morgon flyg som följdes av något förmiddagsflyg och fortsatte med nattaflyg.

Klockan ringer typ mitt i natten......ett tidigt morgon flyg , sedan om allt gått bra  hem någon timme för att sova innan man var till kontoret vid 9 tiden och förberedde näst flygpass...samma visa fredag , lördag.....
När klockan ringde på söndagsmorgonen var jag helt väck efter bara ngra timmars sömn ,men då var det ner på kontoret eftersom det var stora välkomstmötedagen så man ville vara där när Guiderna kom tillbaka och höra hur det gått. Därefter tog jag mig en lååång siesta och det var det bästa sömnen på hela veckan.
Tja sen gick några dagar och vipps var det ju torsdag igen :-), men ska villigt erkänna, ÄLSKADE flygplatsen och allt runt den.

Denna bild från Facebook av en tidigare apollo kollega, detta är världens bästa flygplats assistent :-)

Nästa sak då...frukost, JAG VET...dagens viktigaste mål....men har ju aldrig riktigt funkat för mig. Kan säga att för mig är det många dagar en kopp kaffe som blir frukost...
Minns mina 9 års i skolan, där jag VARJE morgon , alla dessa år, åt samma sak, Limpa med kaviar på, delade så jag kunde doppa i mitt te. Japp inget annat gick ner.
Så mycket bättre har det ju inte blivit, på helgerna äter jag gärna en lång frukost om jag varit vaken en stund och inte e någon stress.

Dag 1 av vårt husbygge

Ja idag var det så dag 1 på vårt husbygge. Kan väl säga att inte så mycket har hänt. Grävmaskinen är på plats men inte grävaren :-)

I morse var det mindre panik, Fralle har upptäckt att de som har placerat ut huset på tomten från Marks kommun inte alls har gjort som vi önskade. Det har lagt snett och följer inte den plattan som redan finns till garaget. PANIK.

Efter kontakt med grävaren fick vi veta att han skulle troligen börja tidigast i morgon. Så Fralle sökte febrilt efter den ansvarige för detta på Marks kommun utan lyck hela förmiddgen. Till slut ringde han tillbaka och vi fick ett möte kl.13.30 på tomten.

Väl där så löste det sig och det ska nu vara precis som vi vill ha det.

Måndag v 19

Ja i morgon är den stora dagen!!! Första grävtaget tas då på vår tomt av hustillverkaren. Första steget är ju för dem att göra plattan. Detta arbete ska så vara klart till v 23 då vårt Eksjöhus ska anlända.

Så i morgon blir det tidig morgon för oss då sambon absolut tycker vi måste vara på plats. Han har ju arbetat de senaste helgerna med att riva det sista,

4:a i årets första lopp!!!Bra Nelson

Premiär idag för Ferrari Scandinavia Challenge

Vår vän är bra med på 4:e plats vid sista tidsträningen :-)

Kaffe...

Jaha ja....nu börjar det krisa även här.....Fick idag öppna sista kaffeburken. Så Karro, räkna med besök snart :-)

Efter en dag vid Delsjön vad är väl bättre än en god Frappé på balkongen!

Valborg

Kvällen tillbringade i Slottskogen familjen Mannerström/Hansson. Var otroligt mycket folk och riktigt mysigt att sitta där och få sig lite gott att dricka i väntan på att brasan skulle tändas.

Till slut kom häxorna med sina facklor och ordnade elden.