Bild test

Test

Funderar på om man skulle börja blogga igen...testar om jag kommer ihåg hur man lägger in

Formel 1 säsongen 2012

Äntligen är säsongen igång på allvar, 2 tävlingar avklarade och om man tänker på hur det gått i testerna inför säsongen så hade jag nog inte helt förväntat mig att Fernando Alonso skulle ligga i topp med 35 poäng !!!

Racet igår var speciellt men ruskigt kul att se på och Alonso tog säsongens första men förhoppningsvis inte sista seger. Massa..... Helt borta dessvärre-stora frågan e väl hur länge finns han kvar hos Ferrari.

Buzzar NIVEA Deo pure & sensitive på jobbet!

Inför kommande TUR - mässa med massa jobb är det perfekt för mina kollegor att testa detta!!

Buzzador

Har blivit en Buzzador, spännande.... Man får hem olika produkter man ska testa och sprida bland vänner

Nu har jag fått en låda med Nivea Deo!!

Bild

Hur ser det ut med bild då....

Testa Blogga från telefonen

Okej nu äntligen har jag lagt in bloggen i telefonen, får se hur detta funkar nu

Kreta

Ojojoj nu rusar tiden iväg. Vi har redan varit några dagar på Kreta och hunnit njuta av mer sol och bad. I torsdags tog vi lunchflyget till Chania frän Athen, kortistur som tar ca 35 min så vi var här vid 14. Hade beställt en bil som väntade på att få hämtas ut och sedan for vi för lite lunch. Eftermiddagen spenderades sen tillsammans med bästa Karro med dotter o en kaffe!!! På kvällen hämtades resten upp som kom med flyget från Sverige. De fick sig en öl och toast och sen sova gott. Här på Kreta har vi en kalasfin villa som ligger i byn Galatas, mitt bland olivträden och med en härlig pool att svalka sig i när det e som varmast. Lilla fröken trivs, nya lekkamrater som har tid att roa henne mest hela tiden. Även bokat hemresa så dessvärre på torsdag väll tar resan slut och tillbaka till allvaret igen.....

Aegina

Nu har vi så tillbringat några dagar på Aegina, vi har det så oförskämt bra så man ibland undra om man drömmer. Vi fick ta den tidiga båten på lördagen redan kl 6 då nästa gick först 18 så vi kände det var lika skönt att komma iväg. Resan tog 1 timme och 15 minuter från Poros till Aegina stad. Där möttes vi av L som vi nu får tillbringa dessa dagar hos och o i deras gäststuga. Dessa dagar har vi faktist mestadels slappat vid poolen och bara lite promenader runt Perdika. I morgon ska vi nog ta oss en tur runt ön, kika på hur Agina Marina ser ut så här 15 år efter att jag jobbade där. Lillskruttan har varit lite snuvig men det har inte hindrat henne från att bada i poolen, ojojoj va kul det e!!!! Ingen badkruka som sin mamma inte!!!!

Badtorsdag

Ja torsdagen spenderades på stranden och det blev flera bad för Thea och kan ni tänka er för mig oxå, får erkänna det är riktigt, riktigt varmt i vattenet, härligt!!!! Det blev en timmes siesta och sedan tog vi lilla taxi åren över till fastlandet och Galatas. Promenerade lite och åt lite middag. Såg Poros från fastlandet och kan verkligen konstatera det är väldigt vackert! Målet för denna fredag Levin är att promenera upp till klocktornet !!!

Torsdag morgon

Vår underbara dotter har sin vanliga morgontid inprogramerad och nu anpassat den till grekisk så runt 7 ska vi alla vakna tycker hon! Igår var hon ganska snuvig så det blev inte beachen utan vi tog det lugnt och promenerade en del och satt på café , läste och hade det gott. På kvällen var hon piggare och vi åt en god middag, även Thea gillar den grekiska maten och äter nöjt av allt som serveras! Att på kvällen läsa om den fruktansvärda katastrofen som hänt i Ryssland och det störtande flygplanet med Stefan Liv ombord gör att man ännu mer tänker på att ta vara på vår tid tillsammans på semestern och pussa extra på min älskade dotter och min Fralle!!!

Bilder....

Tyvärr har jag inte lyckats med att fatta hur man lägger upp bilder från ipadden till bloggen.... Verkar helt omöjligt :-(

Tisdag

Första hela dagen på poros vakna vi utvilade, Thea sovit hela natten , dock hennes vanliga stöko bök ibland. Vi tog en promenad och åt en god frukost, sedan styrde vi barnvagnen mot stranden, här somna Thea en stund så både jag och Fralle han ta oss ett dopp och dricka en frappe i lugn och ro innan hon vakna. Lite skeptisk va dock Lilltjejen till att börja med av vågorna, inte var de några stora utan mer som små svall...men men det var visst lite läskigt. Hon bada dock och sen var det mys på stranden och bus. Lite lunch vid Beach baren och senare tog vi promenad hem när hon börja bli trött, hon somna lätt och fortsatte sova så även vi fick oss en timmes siesta!!! Sedan var det bara göra sig i ordning och vi tog en lång promenad längs kajen innan middag. Även idag tidig kväll men så skönt !!!

Resdagen

Sådär då börjar vi komma in i semesterlunken.... Thea har ställt om till grekisk tid, idag var det pigga ögon 06.45. Tyvärr har hon som man brukar få efter resor från kyla till värme blivit lite snorig, dock bekymrar inte det henne så mycket.... Måste bara lite kort berätta om resan hit.... Och konstatera vilken fantastisk dotter vi fått. På måndagen väckte vi henne strax efter 4 , lite trött men snart med stora ögon och glad som vanligt, hon delade en yougart med sin pappa och så tog hon sig en kort lur i bilen till Landvetter. Väl där var det vaket och nyfiket hela tiden, så mycke att titta på. Ombord på SAS till köpenhamn satt hon med sin pappa och hade det hur spännande som helst, prata med alla som orkade lyssna och roa henne, framförallt flygvärdinnorna var hos oss mest hela hela tiden för att de charmades så av henne. Presenter fick man o både ett litet flygplan och en bok. Landning inga problem hon kika bara nyfiket ut genom fönstret. Väl på Kastrup var det ca 1,5 timmes väntan då gick vi till Loungen för lite frukost. Sedan dax för SAS mot Athen, nu var lillprinsessan trött, hon tog sig en flaska när vi lyften och slockna sen, sov lite mer än 2 timmar och vakna med ett leende. Sedan var det bara landning och inga som helst problem nu eller, fick även här små presenter från personalen. Så fantastiska de var mot oss med små barn!!! Väl framme så hämta vi raskt ut bagaget och där kan som en liten parantes meddelas att vi såg OLOF MELLBERG ....det var stort!! Ut till bussen som tog lite mer än en timme till Pireus, här hitta Thea snabbe en kille hon försökte flörta med, han var dock lite svår så hon passa på och tog sig en lur här oxå. I hamnen kände man av den rifktiga värmen....ojojoj klart över 30 grader i luften. Kl 16 gick flygande katten till Poros och tog 1.15 !!! Äntligen framme och hotellet direkt där vi klev av!!! Härligt

Thea 1 år

Anledningen till att Bloggen legat nere :-)